Draudikų vasaros statistika: maudytis, pjauti žolės ir deginti laužų – su telefonu rankoje

20.09.2017

Naujausi pranešimai

  • 06.12.2024
    Kelionės draudimas kalėdiniam pabėgimui
    Daugiau
  • 06.12.2024
    Privalomasis draudimas žiemai
    Daugiau
  • 04.12.2024
    Susidūrimai su laukiniais gyvūnais keliuose: Baltijos šalyse išmokėta 5,8 mln. eurų
    Daugiau
Daugiau naujienų

Pasibaigusi vasara parodė, kad šiuo metų laiku mobilieji telefonai nukenčia labiausiai. Draudikų duomenimis, vasaros mėnesiais 20 proc. išauga draudžiamųjų įvykių skaičius, kuriuose sudūžta, nuskęsta, sutrupa į gabalėlius ar kitaip yra sugadinami išmanieji įrenginiai. Atliktas tyrimas patvirtino, kad beveik kas antras Lietuvos gyventojas nesiima jokių priemonių mobiliojo telefono apsaugai.

Tai parodė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa.

„Vasarą visada penktadaliu padaugėja nelaimingų atsitikimų, kuriuose sugadinami mobilieji telefonai. Mūsų duomenimis, 80 proc. visų apdraustų telefonų yra sudaužomi numetus juos ant žemės, 10 proc. – nuskęsta, likusioji dalis yra pavagiami, sutraiškomi arba prarandami pačiais netikėčiausiais būdais. Šią vasarą esame užfiksavę atvejį, kai išmanusis telefonas, kartu su malka, buvo įmestas į degantį laužą, kitas – sudorotas žoliapjove pjaunant veją. Taip pat galima būtų išskirti atvejus, kai telefonas buvo pervažiuotas dviračiu ir riedučiais, užkastas paplūdimio smėlyje, apgraužtas šuns ar aplietas alumi“, – netikėtus draudžiamuosius įvykius vardijo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Turto žalų skyriaus vadovas Giedrius Norkus.

„Gjensidige“ duomenimis, vidutinė atlyginta žala sugadinus mobilųjį telefoną vasaros mėnesiais siekia 200 eurų. Pasak G. Norkaus, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, ji išaugo daugiau nei 20 procentų. „Šį augimą lemia ne tik augančios telefonų remonto kainos, bet ir žmonių apsisprendimas įsigyti brangesnius telefonų modelius. Pastebime, kad vis daugiau žmonių renkasi daugiau kainuojančius telefonus, tačiau kol kas nėra susiformavusio įpročio juos apsaugoti nuo įvairių rizikų,“ – sakė „Gjensidige“ atstovas.

Tyrimo duomenimis, 40 proc. Lietuvos gyventojų niekaip nesaugo savo mobiliojo telefono. 39 proc. apklausos dalyvių telefoną laiko specialiame dėkle, 27 proc. telefonų turėtojų stengiasi jo nepalikti neprižiūrimo arba nelaikyti rizikingose vietose, pavyzdžiui, kavinėje ant stalelio. 7 proc. respondentų įsigydami naują išmanųjį telefoną jį apdraudžia.

Atliktas tyrimas parodė, kad specialius apsauginius dėklus dažniau naudoja ir nepalikti telefono neprižiūrimo dažniau stengiasi kaimo vietovių gyventojai. Atsakingiausi mobiliųjų telefonų turėtojai – 18-35 metų amžiaus Lietuvos gyventojai, jie geriausiai pasirūpina įrenginių saugumu.

„Gjensidige“ statistika rodo, kad dažniausi mobiliųjų telefonų gedimai – tai ekrano stiklo ir vaizdo kameros dūžiai bei mikrofono veikimo trikdžiai. Draudikai pataria, kaip reikėtų jų išvengti.

5 būdai, kaip apsaugoti išmanųjį telefoną

1. Įsigykite telefono modeliui pritaikytą telefono dėklą. Ne universali, o konkrečiam modeliui tinkanti apsaugos priemonė geriausiai amortizuos kritimą ir efektyviausiai apsaugos aparatą ne tik nuo smūgio, bet ir nuo drėgmės ar kitų išorinių rizikų.

2. Ekrano stiklą apsaugokite specialia plėvele arba apsauginiu stiklu. Ši priemonė geriausiai apsaugo nuo dažniausiai pasitaikančių išmaniųjų telefonų gedimų – ekrano dūžių ir skilimų.

3. Nesineškite telefono prie vandens, venkite naudojimosi juo vietose, kur galimas apliejimas skysčiais. Vandens ir drėgmės pažeidimai sukelia rimtas telefono problemas – nukenčia atviros įrenginio vietos: įkrovimo ir ausinių lizdai.

4. Neduokite išmaniojo telefono vaikams. Vaikai bežaisdami ar dėl žinių stokos gali netyčia pakenkti išmaniajam telefonui. Būtina atkreipti dėmesį, kad atžalos dažnai ne tik sugadina arba sudaužo aparatą, bet ir gali įdiegti kenkėjišką programėlę arba nusiperka papildomų funkcijų žaidimuose ir tokiu būtų gerokai pratuština tėvų piniginę.

5. Periodiškai perkraukite mobiliojo telefono aparatą. Šis žingsnis pagerina įrenginio veikimą ir apsaugos nuo netikėtų programinių gedimų. Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktame reprezentatyviame Lietuvos gyventojų tyrime dalyvavo 1002 respondentai, kurių amžius – 18–75 metai.