Mobilusis telefonas: brangus, bet nesaugomas

06.10.2016

Naujausi pranešimai

  • 05.12.2016
    Keturi iš dešimties vairuotojų žvelgia ne į kelią, o į mobiliojo telefono ekraną
    Daugiau
  • 08.11.2016
    Lietuvoje žmonės labiau pasirūpina savo butu nei sveikata ar vaikais
    Daugiau
  • 31.10.2016
    „Gjensidige“ baigė Baltijos šalių įmonių sujungimą, pagrindinė būstinė persikėlė į Vilnių
    Daugiau
Daugiau naujienų

Vis labiau tobulėjantys mobilieji telefonai ne tik savo savybėmis, bet ir kainomis artėja link nešiojamųjų kompiuterių.

Tačiau mobiliųjų telefonų Lietuvoje vis dar nesaugome taip kaip kompiuterių. Vienos didžiausių draudimo bendrovių „Gjensidige“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad net 40 proc. telefonų savininkų visai nesirūpina savo telefono saugumu. Beveik tokia pat dalis žmonių telefonui apsaugoti imasi paprasčiausios priemonės - specialaus dėklo, kuris saugo nuo fizinio pažeidimo ar smūgių.

Net 70 proc. apklaustųjų sakosi niekaip neprižiūrintys telefono viešose vietose ir tik apie 30 proc. teigė nepaliekantys be priežiūros savo mobiliojo ryšio aparato, pvz., ant stalo kavinėje.

Tik 7 proc. apklaustųjų sakėsi apdraudę telefoną, t.y. pasirūpino finansiniais nuostoliais, jei telefonas būtų pavogtas ar sudaužytas.

„Mobilusis telefonas šiandien yra daugiau nei tik ryšio priemonė – jis atstoja ir nešiojamąjį kompiuterį, ir atlieka daug kitų funkcijų, pvz., leidžia valdyti banko sąskaitas, parkuoti automobilį, kviesti taksi, pirkti bilietus ir naudotis kitomis elektroninėmis paslaugomis ir t.t. Taigi telefono aparatas tampa ir elektronine pinigine, kurioje nešiojamės daug svarbios asmeninės informacijos. Mobiliojo telefono praradimas atneša ne tik tiesioginius finansinius nuostolius, tačiau ir daug nepatogumų dėl prarastos asmeninės informacijos. Tad, telefonams tampant vis išmanesniems, būtina labiau pasirūpinti juose esančios informacijos apsauga“, - sakė „Gjensidige“ Naujų pardavimo kanalų skyriaus vadovė Indrė Baltušienė.

„Tele2“ produktų skyriaus vadovas Mindaugas Kežionis sako, kad žmonės paslaugą jau gerai žino, įsitikino, kad telefono sudužimo ar užliejimo rizika yra nemaža, o draudimo kainos geros. Dėl šių priežasčių „Gjensidige“ siūlomas telefonų draudimas tapo būtina paslauga didelei daliai „Tele2“ klientų.

Tyrimas parodė, kad jaunimas kur kas atsakingiau žiūri ir į telefono draudimą: aparatą apdraudę yra 14 proc. jauniausio amžiaus (18-25 m.) apklaustųjų, o tarp vyresnių žmonių draudimu pasinaudojo vos 1 proc. Be to, aukštesnių pajamų gyventojai labiau saugo aparatą nuo ilgapirščių.

Vis dėlto, M. Kežionis mato naują šių metų tendenciją – draudimas populiarėja ir tarp pigesnių telefonų pirkėjų. „Šiame segmente apdraustų telefonų dalis auga sparčiausiai. Prie to prisideda palankesnės draudimo kainos ir žmonių prisirišimas prie savo telefonų. Patogiai naudotis mobiliuoju internetu galima ir turint pigesnį išmanųjį, o jei įrenginiu ne tiktai skambini, bet ir jame skaitai, žaidi žaidimus, bendrauji socialiniuose tinkluose, telefoną brangini labiau“, - svarstė M. Kežionis.

Pasak jo, jei žmogus rūpinasi telefonu, kartu perka ir telefono dėklą, apsauginę ekrano plėvelę. Telefoną saugančių žmonių sparčiai daugėja. Šios priemonės padeda iš dalies apsaugoti telefoną nuo dažniausios išmaniųjų bėdos – ekrano dūžių.

Dauguma „Tele2“ klientų apdraustų telefonų nukenčia būtent nuo kritimo ir dūžių. Antra didžiausia grėsmė yra drėgmė – telefonai įkrenta į vandenį ar sušlampa po lietumi.