Namų darbai tėvams: kaip saugiai išlaipinti vaikus prie ugdymo įstaigų

02.10.2019

Naujausi pranešimai

  • 18.03.2024
    Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius
    Daugiau
  • 07.03.2024
    Ilgąjį savaitgalį svetur sparnus keliantiems lietuviams – svarbus draudikų patarimas
    Daugiau
  • 05.03.2024
    Dviratės transporto priemonės sugrįžta: būtinas ne tik atsargumas, bet ir draudimas
    Daugiau
Daugiau naujienų

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti chaoso ir avarinių situacijų. Draudikai pastebi, kad skubėjimas į darbą tėvams dažnai tampa svarbesnis už vaikų saugumą. Ypač pavojinga, kai prie ugdymo įstaigų mažamečiai išleidžiami išlipimui iš automobilio netinkamoje vietoje, pažeidžiant Kelių eismo taisykles.

„Nors automobilių sustojimui skirtų vietų „Kiss and Ride“ („pabučiuok ir važiuok“) miestuose daugėja, tačiau jos neišsprendžia kiekvieną rytą prie mokyklų ir darželių kylančių eismo rizikų. Tėvai dažnai neįvertina galimo pavojaus ir vaikus skubėdami išleidžia važiuojamojoje kelio dalyje. Taip pat jiems leidžia atidaryti vairuotojo pusėje esančias galines dureles ir išlipti tiesiai į gatvę“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Sveikatos, kelionių ir asmens žalų skyriaus vadovė Ana Taraitienė.

Pasak A. Taraitienės, ne visi vaikus vežantys tėvai žino, kaip tinkamai elgtis automobilių sustojimui skirtose vietose „Kiss and Ride“. „Jose negalima palikti transporto priemonės be vairuotojo ir stovėti ilgiau nei 2-3 minutes. Tačiau iš esmės šioje zonoje tėvai turėtų tik stabtelėti“, – priminė draudimo bendrovės atstovė.

„Užstatytos“ pėsčiųjų perėjos – didelis pavojus

Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad tėvai privalėtų vaikus išleisti ne prieš, o už pėsčiųjų perėjos. „Tokiu būdu būtų galima užtikrinti geresnį matomumą kertant važiuojamąją dalį“, – tvirtino draudikė.

A.Taraitienės teigimu, miestų miegamuosiuose rajonuose dažnai automobiliai parkuojami gatvėse, nesilaikant 5 metrų atstumo iki pėsčiųjų perėjos. „Todėl šios aplinkybės per pėsčiųjų perėją einantiems vaikams padidina riziką likti nepastebėtiems. Jei automobiliai yra pastatyti prie pat pėsčiųjų perėjos, link jos artėjančios transporto priemonės vairuotojui apribojamas pėsčiųjų perėjos prieigų matomumas“, – teigė asmens žalų ekspertė.

Ji prabrėžė, kad prie pat pėsčiųjų perėjos statomos transporto priemonės labiausiai apriboja matomumą vaikams. „Jiems paprastai apžiūros lauką užstoja ne tik aukštesnės, bet ir lengvosios transporto priemonės“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

„Vaikai turėtų saugotis ir, esant prastam matomumui, t.y. „užstatytai“ pėsčiųjų perėjai, pasirinkti saugią vietą pereiti gatvę. Be to, vaikas visada į važiuojamąją kelio dalį turėtų žengti tik įsitikinęs, kad artėjančios transporto priemonės vairuotojas ne tik jį mato, bet ir mažindamas greitį sustoja iki pėsčiųjų perėjos ribų. Vaikai visada turi prisiminti, kad jie, skirtingai nuo automobilių vairuotojų, neturi jokių papildomų apsaugų ir net nežymus kontaktas su judančia transporto priemone praktiškai visada baigiasi skaudžiai“, – tvirtino draudikė.

Kelios eismo juostos padidina riziką

Vaikai ir juos lydintys suaugusieji, anot A. Taraitienės, turėtų būti itin atidūs kirsdami kelių vienos krypties juostų gatvę. „Praktika rodo, kad avarinės situacijos dažnos, kai vienoje ar keliose eismo juostose automobiliai sustoja praleisti pėsčiųjų ar tiesiog laukia spūstyje, o laisva eismo juosta kitos transporto priemonės važiuoja neįsitikinę, ar niekas neina per gatvę. Kertant kelių vienos krypties eismo juostų gatvę, tėvai turėtų vaikus palydėti ir išmokyti juos saugiai elgtis tokiomis aplinkybėmis“, – patarė draudimo bendrovės atstovė.

Tačiau, jei tik įmanoma, pasak A. Taraitienės, vaikus reiktų išlaipinti toje gatvės pusėje, kurioje yra jų ugdymo įstaiga, kad jiems netektų kirsti važiuojamosios kelio dalies.

A.Taraitienė akcentuoja vaikų ir paauglių švietimą. „Nuo mažumės turime vaikus mokyti iš automobilio lipti bei per gatvę eiti tik įsitikinus saugumu. Ir tai apima ne vien mūsų regos lauką, bet ir tai, ką girdime. Dažnas paauglys, dalyvaudamas eisme, klausosi muzikos, todėl jis ne tik nemato, bet ir negirdi atvažiuojančios transporto priemonės, taip rizikuodamas gyvybe. Klausydamiesi muzikos ausinėse ar kalbėdami telefonu, jie negirdi aplinkui vykstančio eismo“, – sakė draudikė.

Prie namų ir kiemuose reikia neužsimiršti

Pasak A. Taraitienės, jaunimas nebeįsivaizduoja gyvenimo be išmaniųjų telefonų, todėl net ir lipdami iš automobilio ar eidami per pėsčiųjų perėję yra mažiau linkę rūpintis saugumu ar paisyti kelių eismo taisyklių. „Tėvai turėtų įtikinti atžalas, jog išmanusis telefonas gatvėse – ne pagalbininkas, o papildomas rizikos veiksnys. Dažnai tenka matyti mokinukus, lipančius iš automobilio, žengiančius į važiuojamąją dalį ir nepakeliančius akių nuo ekrano, toks elgesys – išties rizikingas“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Ji atkreipė dėmesį, kad tėvai taip pat turėtų vaikus išmokyti saugiai elgtis ir prie namų, kiemuose. „Žaisdami aikštelėse prie namų ar užmiesčio namų gatvėse vaikai pamiršta, jog prie pat jų žaidimo zonos yra transporto priemonių kelias. Todėl neapdairus išbėgimas iš laiptinės, kamuolio vijimasis link gatvės ar neatidus važinėjimasis paspirtukais bei dviračiais neretai pasibaigia eismo įvykiais ir vaikų traumomis“, – tvirtino A. Taraitienė.