Atitikties deklaracija GJENSIDIGE svetainei ir savitarnos portalui.
Vertinimas atliktas 2025-07-25.
ADB „Gjensidige“ (toliau – Gjensidige) siekia užtikrinti skaitmenines patirtis, kurios būtų prieinamos visiems. Suprantame, kad prieinamumas yra ne tik teisinė prievolė, bet ir esminė atsakingų bei į klientą orientuotų paslaugų dalis. Mūsų požiūris atspindi vertybes – įvairovę, įtraukti ir vienodą prieigą prie informacijos bei paslaugų visiems vartotojams, nepriklausomai nuo jų galimybių. Šioje atitikties deklaracijoje aprašomos Gjensidige pastangos įgyvendinti skaitmeninio prieinamumo reikalavimus pagal tarptautinius standartus – Tinklalapių turinio prieinamumo gaires (WCAG) 2.1 ir 2.2, AA lygį, taip pat Direktyvos (ES) 2019/882 reikalavimus.
Šis pareiškimas taikomas svetainei www.gjensidige.lt ir savitarnos portalui Gjensidige Savitarna, kuriuose pateikiama informacija apie Gjensidige paslaugas: produktus, žalų registraciją, kontaktus bei bendrą įmonės informaciją.
Prieinamumo standartai ir vertinimas
Svetainės www.gjensidige.lt ir savitarnos portalo Gjensidige Savitarna, prieinamumo vertinimas atliktas pasitelkiant tiek išorinius, tiek vidinius auditus, derinant rankinį testavimą su automatizuotais įrankiais.
Vertinimas atliktas pagal tarptautiniu mastu pripažintą standartą – Tinklalapių turinio prieinamumo gaires (WCAG 2.1, AA lygis).
Gjensidige svetainė ir savitarnos portalas iš esmės atitinka WCAG 2.1 AA lygio standartus. Tai reiškia, kad klientai gali patogiai naudotis paslaugomis naudodami ekrano skaitytuvus, klaviatūros navigaciją ar padidintą vaizdą. Svetainė ir portalas yra prieinami, lengvai naudojami, o informacija – aiški, suprantama ir lengvai suvokiama. Nors kai kuriose srityse dar reikalingi patobulinimai, aktyviai dirbame, kad pilnai atitiktume Direktyvos (ES) 2019/882 reikalavimus. Prieinamumas mums išlieka prioritetas, todėl įsipareigojame visiems vartotojams užtikrinti įtraukiančią skaitmeninę patirtį.
Dabartiniai apribojimai ir tobulinamos sritys
Gjensidige prieinamumo tobulinimus planuoja pagal problemos kritiškumą ir techninį įgyvendinamumą. Nepaisant pastangų užtikrinti visišką prieinamumą, gali egzistuoti tam tikri apribojimai. Žemiau pateikiami žinomi trūkumai ir planuojami sprendimai:
- Savitarnos portale iššokantys pranešimų ir kontaktiniai langai gali uždengti turinį. Šiuo metu pertvarkome jų dizainą, kad jie taptų prieinami.
- Savitarnos portalo prisijungimo langai gali būti mažiau prieinami naudotojams, kurie naršo tik klaviatūra, priklausomai nuo naudojamos naršyklės. Pertvarkome prisijungimo lango struktūrą ir programinį kodą, kad jis būtų prieinamas platesniame naršyklių spektre.
- Kai kurių svetainės elementų ir nuorodų pavadinimai yra bendriniai ir nepakankamai tiksliai apibūdina pateikiamą informaciją. Papildysime visus interaktyvius elementus aiškiais pavadinimais, kad ekrano skaitytuvų naudotojams būtų paprasčiau juos suprasti.
- Kai kurios lentelės svetainėje neturi tinkamos struktūros ekrano skaitytuvams. Nors informacija išlieka pasiekiama, ekrano skaitytuvai gali neteisingai pranešti apie eilučių skaičių. Šiuo metu pakeitimų atlikti negalėsime, tačiau klientai vis tiek gali be trukdžių pasiekti visą informaciją.
- Kai kuriuose svetainės puslapiuose klaviatūros navigacija nėra logiškai struktūruota. Visos paslaugos išlieka prieinamos, tačiau tam tikrais atvejais fokusas gali sekti ne logiška tvarka. Šiuo metu pakeitimų atlikti negalėsime, tačiau klientai gali be kliūčių naudotis paslaugomis.
Jei pastebite kitų trūkumų, kurie nėra paminėti aukščiau, kviečiame su mumis susisiekti žemiau nurodytais kontaktais.
Dažniausiai lankomų puslapių prieinamumo apžvalga:
Parametras |
|||||
Puslapio struktūra |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Klaviatūros prieiga ir vizualus fokusas |
Atitinka |
Iš dalies atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Spalvų kontrastai |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Teksto mastelis (100–300 %) |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Multimedijos alternatyvos (vaizdo/garso) |
Netaikoma |
Netaikoma |
Netaikoma |
Netaikoma |
Netaikoma |
Informacinių lentelių struktūra optimizuota ekrano skaitytuvams |
Netaikoma |
Iš dalies atitinka |
Netaikoma
|
Iš dalies atitinka |
Atitinka |
Tekstiniai alternatyvūs aprašai vaizdams ir interaktyviems elementams |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Atitinka |
Suderinamumas su ekrano skaitytuvais
Mūsų svetainė ir savitarnos portalas suderinami su šiais ekrano skaitytuvais:
- NVDA (Windows, nemokama)
- VoiceOver (macOS, integruota – anglų k.)
- Narrator (Windows, integruota – anglų k.)
Priemonės prieinamumui užtikrinti
Gjensidige taiko šias priemones, kad užtikrintų svetainės ir savitarnos portalo prieinamumą:
- Nuolatiniai darbuotojų mokymai apie prieinamumą.
- Aiškiai nustatyti prieinamumo tikslai ir atsakomybės.
- Tvaraus prieinamumo principų taikymas kuriant ir tobulinant skaitmenines paslaugas.
Jei susiduriate su prieinamumo kliūtimis
Jei susiduriate su kliūtimi, dėl kurios negalite atlikti norimų veiksmų, padėsime įvairiais kanalais – mūsų darbuotojai suteiks reikiamą pagalbą ir paslaugas:
Skambinkite: tel. 1626 ar +370 5 2721626
Aplankykite mus: bet kuriame klientų aptarnavimo centre ar atstovybėje (adresai pateikti Kontaktų puslapyje).
Rašykite el. paštu: [email protected]
Laukiame jūsų atsiliepimų apie Gjensidige svetainės ir savitarnos portalo prieinamumą. Jei patiriate kliūčių arba turite siūlymų dėl tobulinimo, susisiekite su mumis
Priežiūros institucija Lietuvoje: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba: https://vvtat.lrv.lt/lt/
Paskelbta 26.08.2025.