Ką daryti, kad daugiabučių kiemai nevirstų karo lauku

28.09.2018

Naujausi pranešimai

  • 28.03.2024
    Moksleivių atostogos užsienyje: ekspertai atsako, kokią naudą keliaudami patiria vaikai
    Daugiau
  • 26.03.2024
    Draudikai reaguoja į ekonomines sąlygas: siūlo apsidrausti nuo nedarbo
    Daugiau
  • 25.03.2024
    Naujas sezonas: koks iššūkis šiemet laukia motociklininkų?
    Daugiau
Daugiau naujienų

Ne tik spūstys gatvėse, bet ir daugiabučių kiemai rugsėjį tapo išbandymų vieta didmiesčių vairuotojams. Draudikų duomenys rodo, kad į miestą po vasaros sugrįžę žmonės prigrūstuose daugiabučių kiemuose patiria smulkius, tačiau nemalonius eismo įvykius. Nubrauktos šoninės durelės arba sugadinti bamperiai – dvi dažniausios perpildytuose kiemuose nutinkančios nelaimės.

„Rugsėjis išsiskyrė smulkių eismo nelaimių gausa. Matome tendenciją, kad perpildytuose daugiabučių kiemuose automobiliai dažniausiai yra pažeidžiami atidarant dureles, išsukant iš parkavimo vietos ar bandant į ankštą tarpą įstatyti transporto priemonę. Rudeninis skubėjimas į darbus, vaikų vežimas į darželius bei mokyklas ir greitesnis gyvenimo tempas dažnai sukuria prielaidas tokiems įvykiams, kurie atsitinka manevruojant kiemuose“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, reikėtų atkreipti dėmesį, kad dabar daugiabučių kiemuose vieną automobilį nuo kito dažniausiai skiria nepakankamas atstumas. „Kiemuose ir požeminėse stovėjimo aikštelėse, taupant vietą, transporto priemonės parkuojamos šalia viena kitos paliekant tarp automobilių minimalius atstumus. Vairuotojai savo pusėje paprastai palieka kiek didesnį atstumą, tačiau ”prispaudžia” kaimyną iš kito šono. To pasekmės – atidaromomis durimis apgadinamas šalia stovinčio automobilio kėbulas”, – sakė M. Žilionis.

Jis atkreipė dėmesį, kad naujai įrengiamose automobilių stovėjimo aikštelėse stengiamasi padidinti transporto priemonėms skirtų vietų skaičių, todėl parkavimo vietas žyminčios linijos subraižomos minimaliais 2,4 m atstumais, bet iš tiesų tai nėra patogus ir pakankamas stovėjimo vietos plotis. Situacija apsunkinama, jei vairuotojas transporto priemonę pasistato ne tolygiai centre, tuomet tarpai tarp automobilių dar labiau sumažėjo”, – tvirtino draudimo bendrovės atstovas.

Jo teigimu, rekomenduotinas vienos stovėjimo vietos plotis automobilių stovėjimo aikštelėse – bent 3 metrai. „Tai pakankama erdvė, kuri apsaugotų automobilius nuo smulkių, tačiau nemalonių įbrėžimų bei įlenkimų.“, – sakė jis.

Draudiko teigimu, stovėjimo aikštelėje radus apgadintą transporto priemonę, būtina paskambinti policijai. „Pareigūnų ekipažas nebūtinai atvažiuos į kiemą apžiūrėti transporto priemonės, tačiau užfiksuos eismo įvykį. Tai apsaugos nuo galimybių iš nukentėjusiojo virsti eismo įvykio kaltininku. Taip pat patarčiau apsidairyti savam ir aplinkiniuose kiemuose, ar nėra automobilio, ant kurio matosi jūsų automobilio dažų žymės ar atitinkamas sugadinimas. Reiktų nepamiršti ir apžiūrėti teritoriją, ar įvykis nebuvo užfiksuotas vaizdo stebėjimo kameromis ar vaizdo registratoriais“, – patarė M.Žilionis.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į atvejus, kai kaimynų netinkamais parkavimo įpročiais nepatenkinti žmonės piktybiškai raktu, vinimi ar kitu aštriu daiktu subraižo transporto priemones, sulaužo antenas, valytuvus ar sugadina padangas. „Toks elgesys yra neteisėtas ir nepateisinamas, ginčus ir nesutarimus dėl transporto priemonių parkavimo daugiabučių bendruomenės turėtų spręsti civilizuotais būdais. Jei tokie įvykiai vyksta jūsų kieme, būtina kreiptis į policiją ir užregistruoti neteisėtą kaimynų elgesį“, – sakė draudikas.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, kiemuose svarbiausia nepamiršti kitų vairuotojų interesų. „Daugiabučiuose gyvenančios šeimos turi ne po vieną, o dažniausiai po 2–3 transporto priemones. Patartina kaimynams susitarti, kad artimiausioje zonoje prie pat namo jie parkuoja vieną ar du automobilius, kitus – palieka nuošaliau esančiose stovėjimo aikštelėse. Pagarba kitiems eismo dalyviams yra įtvirtinta ir mūsų šalies kelių eismo taisyklėse, ir saugaus eismo įstatyme, todėl jokiais būdais tokiomis aplinkybėmis nereikėtų jos pamiršti“, – tvirtino draudikas.