Keičiasi apsipirkimo įpročiai: daugiau nei pusė lietuvių domisi tvarumu

16.12.2021

Naujausi pranešimai

  • 28.03.2024
    Moksleivių atostogos užsienyje: ekspertai atsako, kokią naudą keliaudami patiria vaikai
    Daugiau
  • 26.03.2024
    Draudikai reaguoja į ekonomines sąlygas: siūlo apsidrausti nuo nedarbo
    Daugiau
  • 25.03.2024
    Naujas sezonas: koks iššūkis šiemet laukia motociklininkų?
    Daugiau
Daugiau naujienų

Kalėdinių dovanų paieškos – užduotis, kuri pastarosiomis savaitėmis aktuali kiekvienam, laukiančiam gražiausios žiemos šventės. Ruošiant staigmenas artimiesiems ir draugams parodomas dėmesingumas ir rūpestis. Tačiau ar Lietuvos žmonėms svarbi „kita medalio pusė“ – iš ko įsigyti šventines dovanas bei kitus reikalingus pirkinius?

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu prieššventiniu laikotarpiu „Spinter“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos žmonių apklausa parodė, kad mūsų šalies visuomenei rūpi, iš ko jie įsigyja reikalingas paslaugas, dovanas, daiktus ir kt. Naujausiais tyrimo duomenimis, Lietuvos gyventojams svarbus paslaugų ar prekių pardavėjo požiūris į socialinę atsakomybę. Daugiau nei dešimtadalis (12 proc.) mūsų šalies žmonių, įsigydami prekes ar paslaugas, visada atkreipia dėmesį, ar jų tiekėjas yra socialiai atsakingas, laikosi tvarumo principų. Daugiau nei pusė (52 proc.) gyventojų nurodo tai darantys retkarčiais.

Apklausos duomenimis, moterys (55,2 proc.) dažniau nei vyrai (49 proc.) atsižvelgia į verslininkų veiklos principus. Jie labiausiai rūpi 26-35 metų aukštąjį išsilavinimą turintiems Lietuvos pirkėjams.

„Tvarumas prasideda nuo mūsų, kaip vartotojų, pasirinkimų. Jei anksčiau socialinė verslo atsakomybė atrodė, kaip papildomas gėris, dabar tai - būtina sėkmingo verslo sąlyga. Tvarumo reikalavimai ir rodikliai rikiuojasi tarp strateginių įmonių tikslų. Tyrimas parodė, kad ir vartotojai tampa vis reiklesniais šioje srityje”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige” vadovas Marius Jundulas.

M. Jundulas pabrėžia, kad kasdieniame gyvenime tvarumas labiausiai susijęs su sąmoningu ir atsakingu vartojimu. „Kuo daugiau žmonių ims teikti pirmenybę tvariems produktams ir paslaugoms, tuo greičiau verslas bus paskatintas į tai atsižvelgti, didinti pasiūlą bei jos pasiekiamumą“, – įžvalgomis dalijasi draudimo bendrovės vadovas.

Jo teigimu, tvarumo, atsakingo vartojimo įpročiai pirmiausia formuojasi namuose. „Dauguma pamename savo senelių, tėvų namus, kur nebuvo švaistomas maistas, o daiktai taisomi, užuot juos išmetus. Šie įpročiai tampa pagrindu, kai žmonės pradeda kurti savo gyvenimą. Mūsų tyrimas parodė, kad tvarumo temomis namuose kalbasi 25 proc. Lietuvos gyventojų. Dar 52 proc. atsakė šią temą aptariantys kartais. Akivaizdu, kad žmonių, verslo ir visos valstybės dėmesys aplinkai tik augs“, - komentuoja M. Jundulas.

„Gjensidige“ rūpinasi, kad įmonės tiekėjai ir partneriai būtų socialiai atsakingi. „Pasirašydami sutartis savo partnerių prašome užpildyti Socialinės atsakomybės deklaraciją, kuria įsipareigojama vykdyti savo veiklą nepažeidžiant su žmogaus ir darbuotojų teisėmis, aplinkosauga bei korupcija susijusių tarptautinių gairių ir principų. Deklaracija taip pat įsipareigojama, kad šių nuostatų laikysis ir teikiamų prekių ar paslaugų gamintojai ir subtiekėjai, o visos „Gjensidige“ įmonių grupei teikiamos prekės bus draugiškos aplinkai“, - pažymi „Gjensidige“ vadovas.

Reprezentatyvią 18-75 metų Lietuvos gyventojų apklausą atiko tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Jos metu apklausta 1 015 respondentų.