Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

12.04.2024

Naujausi pranešimai

  • 29.04.2024
    Dviračiai – jau keliuose: sporto legenda pataria, ką svarbu žinoti visiems eismo dalyviams
    Daugiau
  • 25.04.2024
    Silvester Belt komanda į Malmę išsiveža 3,6 mln. eurų vertės draudimo apsaugą
    Daugiau
  • 24.04.2024
    Sugadintas kaimynų turtas: kada teks mokėti iš savos kišenės
    Daugiau
Daugiau naujienų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak specialistų, trukdo matomumui.

„Pavasarį daugėja draudžiamųjų įvykių, susijusių su automobilių stiklų funkcionalumu, todėl svarbu žinoti, kad didesnis dėmesį transporto priemonės stiklams šiuo metu – sezoninė būtinybė. Vairuotojus pavasarį akina saulė, kurios padariniai būna ne tik avarinės situacijos, bet ir eismo nelaimės. Pastaraisiais mėnesiais taip pat padažnėja su stiklų skilimu ir įdaužomis susijusių draudžiamųjų įvykių. Kai akmenukai, atskrieję į transporto priemonės stiklą, jį pažeidžia ir suformuoja įdaužas. Tokie atvejai fiksuojami važiuojant ne tik žvyruota kelio danga, bet ir asfaltu, kuris po žiemos nutirpus sniegui aptrupa, o jo smulkios dalelės tampa sezonine rizika vairuotojams“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Nuostoliai dėl saulės – tūkstantiniai

Pasak draudikės, vairuotojus prie vairo pavasarį akina skaisti saulė, kuri itin pablogina matomumą ir per priekinį automobilio stiklą, ir per priekinius bei galinius veidrodėlius. „Statistika rodo, kad dažniausiai eismo nelaimės nutinka, kai vairuotojas, apakintas saulės, nespėja sustoti ir atsitrenkia į kitos transporto priemonės galą arba apvažiuodamas kliudo kitą objektą. Rečiau, tačiau saulės apakinti vairuotojai, deja, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą arba su kita transporto priemone susiduria prasilenkdami. Tokios eismo nelaimės įvyksta, kai vairuotojas saulės apšviestame ruože nemato kelio ir jame esančių kliūčių bei kitų eismo dalyvių”, – kalba V. Katilienė.

„Gjensidige“ duomenimis, praėjusiais metais įvyko 65 draudžiamieji įvykiai, kurių eismo nelaimės priežastimi yra įvardijama akinanti saulė. Pernai išmokėta beveik 36 tūkst. eurų draudėjų patirtai žalai atlyginti. Vidutinė žala sudaro nuo 1,3 tūkst. eurų. Didžiausia išmoka siekė 7,7 tūkst. eurų, kai eismo įvykio kaltininkas nepastebėjo priešais jį važiavusio automobilio ir į jį atsitrenkė.

Draudikė atkreipia dėmesį, kad didžiausia rizika būti apakintiems saulės yra anksti ryte bei prieš sutemstant – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos.

Įdauža – remontuojama, o skilimas – ne

Pasak „Carglass®“ direktoriaus Edvino Basakirsko, automobilio stiklus prižiūrėti būtina – svarbu pasirūpinti, kad jie visada būtų švarūs tiek iš išorės, tiek iš vidaus, nes nuo matomumo pro priekinį stiklą priklauso vairuotojo ir keleivių saugumas kelyje.

„Stiklų valymui reikia naudoti tinkamą ploviklį, pasirūpinti jo atsargomis ir nepamiršti išvalyti stiklo iš vidinės pusės. Svarbu įdėmiai apžiūrėti priekinį stiklą ir, pastebėjus pažeidimą, nedelsiant kreiptis į automobilių stiklų specialistą dėl stiklo įdaužos remonto bei tokiu būdu užkirsti kelią stiklo skilimui“, – pataria E. Basakirskas.

Vadovas atkreipia dėmesį, kad pastebėjus įtrūkimą automobilio stikle nereikėtų delsti: „Kiekviena įdauža anksčiau ar vėliau skils. Įdauža – tai tūkstančiai mikroįtrūkimų, kuriuose palaikoma nuolatinė įtampa, tereikia tik menko paskatinimo ir įdauža skils per visą stiklą. Įdaužos skilinėja nuo terminio arba fizinio poveikio, pavyzdžiui, esant staigiam temperatūrų skirtumui, važiuojant nelygiu keliu, per duobes, greitį ribojantį kalnelį ar tiesiog neatsargiai užkabinus šaligatvio bortelį. Svarbu žinoti, kad įdauža gali skilti net nuo trenkimo durimis. Tad pažeidimo, net mažiausio, nereikia ignoruoti.“

Eksperto teigimu, įdaužai skilus, nėra galimybės imtis jos remonto, tai – jau nebeįmanoma. „Tad atsiradus įdaužai, laikas nėra vairuotojo sąjungininkas: kuo ilgiau delsiate su remontu, tuo didesnė tikimybė, kad įdauža skils ir stiklo keitimas bus neišvengiamas. Visada remontuojame stiklus, kai įmanoma, keičiame – kai tai būtina“, – sako E. Basakirskas.

Jo teigimu, po žiemos kelių būklė visada yra prastesnė, daugiau duobių, nelygumų, akmenukų, todėl dėl važiavimo per duobes įdauža gali skilti. „Dėl didelio kiekio akmenukų kelyje yra didesnė priekinio stiklo pažeidimo rizika, kuomet iš po priekyje važiuojančio arba lenkiančio automobilio ratų akmenukas atšoka ir atsitrenkia į iš paskos važiuojančios transporto priemonės priekinį stiklą“, – pasakoja ekspertas.

E. Basakirskas atkreipia dėmesį ir į valytuvų svarbą. „Jie turi būti tvarkingi, gerai nuvalyti priekinį stiklą ir užtikrinti vairuotojams gerą matomumą. Lietaus lašai, kaip ir daužtas stiklas, trukdo aiškiam matomumui ir greitam susivokimui vairavimo aplinkoje, ypatingai pavojingose situacijose, kai reikalingas akimirksnis reagavimas“, – sako ekspertas. Pastebėjus stiklo įdaužą, E. Basakirskas pataria užklijuoti ją lipduku, taip apsaugant ją nuo nešvarumų ir drėgmės.