Pereiti prie turinio

Smulkūs pažeidimai – didelės pasekmės: kodėl į automobilio stiklo įdaužą nereikėtų numoti ranka

02.06.2025

Naujausi pranešimai

  • 02.06.2025
    Smulkūs pažeidimai – didelės pasekmės: kodėl į automobilio stiklo įdaužą nereikėtų numoti ranka
    Daugiau
  • 26.05.2025
    Artėja vasara: kokiems nuostoliams turi ruoštis Lietuvos gyventojai
    Daugiau
  • 19.05.2025
    Sulaužyti akiniai: kokiais atvejais gali padėti draudimas
    Daugiau
Daugiau naujienų

Staigus temperatūrų skirtumas, tiesioginiai saulės spinduliai, neteisingai keičiami valytuvai, korozija ar kelyje „pagautas“ akmenukas – visa tai gali pažeisti automobilio stiklą. Šiltuoju metų laiku, kai išauga automobilių srautai ir keliai dažniau remontuojami, vairuotojai su tokiais pažeidimais susiduria gerokai dažniau.

Specialistai atkreipia dėmesį – net ir nedidelė automobilio stiklo įdauža gali greitai virsti įtrūkimu, todėl svarbu reaguoti nedelsiant. Laiku atliktas remontas ne tik padeda išvengti brangių stiklo keitimo darbų, bet ir yra kur kas draugiškesnis aplinkai – po remonto susidaro 10 kartų mažiau atliekų nei keičiant visą stiklą.

Remontuoti ar keisti?

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, kas mėnesį registruojami vidutiniškai 95 stiklo pažeidimų atvejai, o net 99 proc. jų – akmenukų sukeltos įdaužos.

„Nors įdauža atrodo smulkmena, ji gali labai greitai virsti rimtu įtrūkimu, reikalaujančiu keisti stiklą. Mūsų klientai vis dažniau renkasi stiklą remontuoti, o ne keisti – tai daro net 95 proc. klientų“, – sako Agnius Gučius, „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas.

Pasak jo, beveik 60 proc. visų stiklų remonto atvejų atliekami „Carglass®“ servisuose. Nedidelės įdaužos dažnai pašalinamos vos per 30-40 minučių, tai leidžia klientui dar tą pačią dieną grįžti į kelią. Stiklo keitimo procesas gali užtrukti kelias valandas.

„Remontas yra ne tik gerokai greitesnis – daugeliu atvejų jį galima atlikti per pietų pertrauką. Suremontuoti stiklą yra ir gerokai pigiau: vidutinė stiklo remonto darbų kaina siekia apie 472 eurus, o didžiausia mūsų užfiksuota išmoka už pakeistą stiklą – 3117 eurų “, – paaiškina Agnius Gučius.

Ekologinis pranašumas

„Carglass®“ pardavimų vadovas Justinas Karoblis akcentuoja, kad įdaužos remontas yra gerokai tvaresnis sprendimas nei viso stiklo keitimas.

„Laiku suremontavus įdaužą, atliekų kiekis sumažėja net dešimt kartų, palyginti su keitimu. Po remonto lieka tik nedidelis plastiko gabalėlis – maždaug „Lego“ kaladėlės dydžio. Pakeistas visas stiklas keliauja į vadinamuosius stiklo kalnus – didžiules atliekų kaupimo aikšteles po atviru dangumi. Tik tuomet jis perduodamas vienintelei Baltijos šalyse veikiančiai įmonei, gebančiai jį tinkamai perdirbti. Jei automobilio stiklas nėra perduodamas perdirbimui, stiklas natūraliai suirtų po žeme tik per maždaug tūkstantį metų“, - pasakoja „Carglass®“ specialistas.

Ką daryti, kad įdauža nedidėtų

Įdauža dar gali būti sėkmingai pataisoma, jei jos skersmuo neviršija 2 eurų monetos – būtent tokio dydžio yra remonto įrenginio antgalis. Kad pažeidimas neišplistų ir į jį nepatektų nešvarumų, patariama įdaužą nedelsiant užklijuoti lipduku.

Labai svarbu neplauti automobilio iki remonto – plovimo metu į įdaužą gali patekti cheminių medžiagų, kurios apsunkins remontą“, – pataria Justinas Karoblis.

Automobilių stiklai tampa išmanūs

„Carglass®“ pardavimų vadovas Justinas Karoblis pasakoja, kad automobilio stiklas tampa vis svarbesne automobilio valdymo dalimi.

„Jau netrukus priekinis stiklas taps išmaniuoju ekranu, asistentu ir saugumo sistema viename. Viena iš ryškiausių tendencijų – HUD (Head-Up Display) technologijos, leidžiančios vairuotojui matyti visą svarbiausią informaciją – navigaciją, greitį, įspėjimus apie pavojus – tiesiai ant priekinio stiklo, nenuleidžiant akių nuo kelio. Į stiklą taip pat jau integruojamos kameros, jutikliai ir radarai, kurie padeda transporto priemonei laikytis eismo juostos, stabdyti automatiškai ar valdyti prisitaikančią kruizo kontrolę. Ši įranga reikalauja ypač tikslaus kalibravimo, todėl stiklų keitimo meistrai tampa ir programinės įrangos specialistais“, – teigia J. Karoblis.