Organizacijų tyrimas: karantino laikotarpiu malonumo ir ramybės daugiau negu streso

14.04.2021

Naujausi pranešimai

  • 25.04.2024
    Silvester Belt komanda į Malmę išsiveža 3,6 mln. eurų vertės draudimo apsaugą
    Daugiau
  • 24.04.2024
    Sugadintas kaimynų turtas: kada teks mokėti iš savos kišenės
    Daugiau
  • 22.04.2024
    Automobilio priežiūra pavasarį: kam būtina skirti didžiausią dėmesį
    Daugiau
Daugiau naujienų

Žmonės ir pandemijos metu patiria daugiau malonumo bei ramybės negu streso. Tokius rezultatus atskleidžia „Žmogaus studijų centro“ atlikta Baltijos šalių įmonių darbuotojų apklausa. Malonumą ir ramybę patiria 58 proc. ir 57 proc., o stresą ir pyktį – atitinkamai 50 proc. ir 33 proc. apklaustųjų. Panašią emocinę būklę parodo ir tyrime dalyvavusios draudimo bendrovės „Gjensidige“ darbuotojų atsakymai. Įmonės generalinis direktorius Marius Jundulas sako, kad teigiamos emocijos karantino periodu ima viršų ir neleidžia įsigalėti bejėgiškumui ir pykčiui. 

 

„Matome paradoksalią situaciją: karantino laikotarpiu darbuotojai sugeba išsaugoti ramybę ir patirti malonių išgyvenimų, nepaisant išaugusio streso, nerimo ar liūdesio. Žmonės ima atsakomybę į savo rankas – tai ypač akivaizdu versle, kuris ieško ir randa sprendimus, kaip suvaldyti situaciją. Darbdaviai geba užtikrinti žmonėms tokias sąlygas, kurios sustiprina konstruktyvųjį, racionalų pradą ir leidžia užtikrintai žvelgti į rytdieną“, – teigia M. Jundulas. 

 

Pasak M. Jundulo, darbuotojų emocinė savijauta priklauso nuo kelių svarbių veiksnių.  

Vienas iš jų – komunikacijos organizacijoje efektyvumas. „Gjensidige“ vadovas sako manąs, kad būtent vidinė komunikacija su darbuotojais leidžia jiems jaustis ramiai ir užtikrintai, nes tokiu būdu žmonės gali planuoti savo ateitį su organizacija. 

 

Kitas svarbus faktorius – santykiai su kolegomis. „Gjensidige“ ėmėsi įgyvendinti daug papildomų iniciatyvų, kurios leistų palaikyti kolegoms tarpusavio ryšį ne tik dalykiniame lygmenyje, tačiau ir bendraujant asmeniškai. Darbuotojai noriai įsitraukia į bendras veiklas, skirtas vienyti komandą emociškai. 

 

Pasak vadovo, gerą emocinį klimatą kuria ir pandemiją atlaikiusios tradicijos. Jau keletą metų organizacijoje gyvuoja „Padėkos kėdės“ iniciatyva, kai kas kelias savaites kolegos dėkoja vieni kitiems už bendrus darbus, tai pažymėdami trumpoje ceremonijoje. „Prasidėjus karantinui, šią tradiciją perkėlėme į nuotolį, tad į ceremoniją pakviečiame visą įmonę. Jei anksčiau padėkos perdavime dalyvaudavo tik artimiausi laureato kolegos, dabar prisijungia per šimtą darbuotojų iš skirtingų padalinių“, – sako draudimo bendrovės vadovas.  

 

Pastebėtina, kad kolegos pradėjo vieni kitiems dėkoti ne vien už profesinę, bet ir už emocinę pagalbą: humoro jausmą, supratingumą, empatiją. Šių savybių reikšmė išryškėjo pandemijos metu.  

Pasak M. Jundulo, naujausi bendrovės darbuotojų įsitraukimo tyrimo „Mano balas“ duomenys rodo aukštą darbuotojų pasitenkinimą darboviete. „Darbuotojų lojalumo rodiklis (eNPS) yra 45, pagal jį esame tarp 25 proc. geriausių finansų rinkos dalyvių”, sako jis. 

 

M. Jundulas yra įsitikinęs, kad nuo darbdavių elgsenos karantino laikotarpiu didele dalimi priklauso visos Lietuvos žmonių emocinė savijauta – darbuotojai turi būti gerai informuoti, jie turi jausti ryšį su organizacija ir vieni su kitais bei turėti visas reikiamas priemones dirbti iš namų. Užtikrintai ir saugiai darbe besijaučiantys žmonės ir kuria bendrą Lietuvos emocinį žemėlapį, kuris šiuo metu nėra nudažytas vien tamsiomis spalvomis.